MASA SEKARANG

WARISAN


MAKLUMAN

JUMLAH PENGUNJUNG / ONLINE



SINGGAH SINI..

BERITA POLITIK

UMNO Online

LAGU TEMA 1MALAYSIA


MELAYU BOLEH HILANG KUASA - HISHAMMUDIN 8:28 PM

Orang Melayu diingatkan kuasa mereka akan hilang selama-lamanya jika perpecahan yang berlaku sekarang dibiarkan berterusan. Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, beliau sangat bimbang dengan kelewatan orang Melayu untuk bangkit dan menyedari hakikat bahawa kuasa mereka boleh hilang bila-bila masa.

"Disebabkan terlalu lama berkuasa, kita (orang Melayu) tidak langsung berasa terancam meskipun hakikatnya kita kini telah berpecah. "Usah nanti apabila hilang segalanya, baru kita merasa ralat. Waktu itu, tiada apa gunanya lagi kerana segalanya sudah terlewat," katanya.

Beliau mengulas laporan muka depan Utusan Malaysia hari ini mengenai kekecewaan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria terhadap gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik. Sementara itu, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, beliau yakin terdapat sebahagian besar ahli Pas ingin untuk melihat sekurang-kurangnya berlaku muzakarah di antara parti itu dan UMNO.

Beliau menambah, matlamat suci itu bagaimanapun diganggu dan disabotaj oleh mereka yang rakus kuasa serta tidak mempedulikan prinsip perjuangan. Menurutnya, perpaduan di kalangan orang Melayu terpadam apabila pemimpin Pas berjaya dihasut oleh pemimpin-pemimpin DAP.

"Sesetengah pemimpin Pas terutamanya kumpulan Erdogan termakan dengan hasutan DAP sehingga sanggup menjadi rakan kongsi kecil di dalam pakatan pembangkang sekali gus meranapkan impian untuk menyatupadukan Melayu," tegasnya.

0 Maklumbalas: